flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Проведено анонімне опитування відвідувачів суду

21 березня 2016, 10:16

 Проведено анонімне опитування громадян – відвідувачів суду. Участь в опитуванні взяли 90 осіб.

 
Результати опитування відвідувачів Підволочиського районного суду в рамках дослідницького проекту «Соціальне партнерство між громадськістю та судами Тернопільської області»
 
В період з листопада по грудень 2015 року в рамках дослідницького проекту «Соціальне партнерство між громадськістю та судами Тернопільської області» Громадською організацією «Інтелектуальний штаб громадянського суспільства» у Підволочиському районному суді  проводилось опитування відвідувачів суду. Участь в опитуванні була добровільною та анонімною.
За результатами узагальнення відповідей 90-та учасників, що взяли участь в опитуванні, ГО «Інтелектуальний штаб громадянського суспільства» було складено аналітичну довідку.
Середній показник якості роботи суду становить 4,3 бали, що відповідає за 5-бальною шкалою оцінці «добре».
Абсолютна більшість респондентів (90,0%) представляли в суді особисто себе, ще 10,0% - інтереси інших осіб. Для більшості опитаних (60%) - це перший судовий процес, від 2-х до 5-ти разів були учасниками – 22,2% респондентів, найменша частина відвідувачів (17,8%) - брала участь у судовому процесі 6 разів і більше. Переважна кількість відвідувачів (55,6%) - учасники цивільного процесу, ще 33,3% - учасники кримінального процесу, 8,9% - адміністративного процесу, решта справ про адміністративні правопорушення (2,2%).
У понад половини респондентів (61,1%) розгляд справ ще не розпочато, у 31,1% опитаних справа знаходиться у процесі розгляду, і для 7,8% розгляд справи завершено (винесено рішення). Крім того, третина опитаних (31,2%) вважають себе зовсім або майже не обізнаними з роботою суду, ще 45,6% - загалом обізнані, і лишень 18,9% цілком обізнані з роботою судів і суддів.
Переважна більшість респондентів(65,6%) в цілому оцінили якість роботи Підволочиського районного суду Тернопільської області на «добре» або «відмінно», 12,2% вважають роботу суду посередньою, і лише 1,1% визнають роботу суду «дуже поганою». Водночас у Підволочиському суді спостерігається найбільша закритість респондентів, оскільки 21,1% відвідувачів виявили бажання не відповідати на зазначене пряме оцінкове запитання. За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,3 бала.
Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості наведено в табл.1.15.
 
Таблиця 1.15. – Оцінки якості роботи Підволочиського районного суду Тернопільської області за основними вимірами
Виміри якості
Підволочиський районний суд Тернопільської області
Найвищі оцінки по судах Тернопільської області
Доступність суду
4,2
4,4
Зручність та комфортність
4,6
4,7
Повнота та ясність інформації
4,6
4,7
Сприйняття роботи працівників апарату
4,6
4,9
Дотримання термінів судового розгляду
4,4
4,5
Сприйняття роботи суддів
4,8
4,8
 
Таким чином, в Підволочиському районному суді найкраще забезпечуються показники сприйняття роботи суддів: характерним є неупередженість та незалежність суддів (думка 88,5% відвідувачів); наявні належна підготовка до справи та знання справи (думка 94,3% опитаних); суддівський корпус проявляє коректність, доброзичливість і ввічливість до громадян (на погляд 97,1%); сторонам завжди надається можливість обґрунтовувати свою позицію (зазначає 97,1% осіб), а також судді чітко дотримуються процедури розгляду (на переконання 94,3% відвідувачів).
Гірше в суді забезпечується реалізація вимог доступності суду, що повʼязано з неналежним облаштуванням суду для користування його послугами людьми з обмеженими можливостями (середній бал – 3,2), низькою можливість відвідувачів суду дозволити собі витрати на послуги адвоката чи юрист-консультанта (середній бал – 3,0).
 
Крім того, відносно нижчі показники одержані з наступних параметрів якості роботи суду: неоптимальне освітлення суду (середній бал – 4,13), потребує певного доповнення інформація на веб-сторінці суду (середній бал – 4,3), трапляється не завжди вчасне надсилання повісток та повідомлень про розгляд справи (середній бал – 4,29), інколи бувають необґрунтовані затримки/перенесення слухань справ (середній бал – 4,27).
 
 
Серед зауважень щодо доступності суду відвідувачі Підволочиського районного суду Тернопільської області зазначили зокрема такі: «покращити доступність суду для людей з обмеженими можливостями» та «зменшити розмір судового збору».
Серед інших зауважень та пропозицій щодо покращення роботи Підволочиського районного суду Тернопільської області, на які вказали відвідувачі, слід звернути увагу на такі:
завершити ремонт приміщення,
покращити освітлення на коридорі (усунути блимання світла),
передбачити місце для речей відвідувачів,
вчасно видавати повістки про явку до суду,
вивішувати більше інформації на стенди, інформація має бути викладена більш зрозумілою мовою.
Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації:
       Покращити умови доступу до суду для осіб з обмеженими можливостями, зокрема обладнати кнопку виклику працівника суду для допомоги літнім людям та інвалідам-колясочникам у потраплянні на територію суду.
         Ставити перед ТУ ДСА України у Тернопільській області питання щодо фінансування:
- приведення у відповідність з вимогами законодавства пандусу при вході в приміщення;
- ремонту приміщення суду;
- облаштування місць для  речей/верхнього одягу  відвідувачів суду.
       Вжити заходів для покращення освітлення коридору (на даний час недоліки усунуто).
         Слідкувати за оновленням  актуального змісту інформаційних стендів і довідкових матеріалів.
       Провести відповідну інформаційно-просвітницьку кампанію серед відвідувачів суду щодо існування об’єктивних обставин, які спричиняють затримки/перенесення слухань справ або недотримання графіку судових засідань, а також надавати обґрунтовані пояснення відвідувачам суду у кожному конкретному випадку затримки/перенесення слухань справ.
 
       Звернути увагу відповідальним працівникам апарату суду щодо необхідності своєчасного виготовлення та скерування повісток та повідомлень учасникам судового процесу.