flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Підволочиського районного суду Тернопільської області

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Підволочиського районного суду

Тернопільської області

07.04.2023 №11

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок організації доступу до публічної інформації,
що знаходиться у володінні Підволочиського районного суду

Тернопільської області

 

Розділ І. Загальні положення

 Це Положення розроблено на виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон) та визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні Підволочиського районного суду Тернопільської області.

  1. Підволочиський районний суд Тернопільської області (далі - суд) є суб'єктом відносин у сфері доступу до публічної інформації, а саме - розпорядником інформації, який при вирішенні питань щодо доступу до інформації керується Законом.
  2. Відповідальним за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у розпорядженні суду, є працівник апарату суду, визначений наказом голови суду відповідальним за роботу зі зверненнями та організацію доступу до публічної інформації (далі - відповідальна особа), завданнями якого є забезпечення опрацювання, систематизації, аналізу та контролю щодо задоволення запитів на інформацію та надання консультацій під час оформлення запитів.
  3. Суд не є розпорядником інформації за запитами на інформацію, що знаходиться у володінні інших органів державної влади України, органів влади інших держав, міжнародних організацій.
  4. Не належить до публічної інформації:

 Розділ II. Порядок доступу до інформації

 Доступ до інформації забезпечується шляхом:

  1. Для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суді, підлягають обов'язковій реєстрації в системі обліку, що має містити:
  1. Запитувачами інформації можуть бути фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень.
  2. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
  3. Відповідальна особа зобов’язана:
  1. У випадку, якщо суд володіє інформацією про особу, відповідальна особа зобов'язана:
  1. Відмова особі в доступі до інформації про неї, приховування, незаконне збирання, використання, зберігання чи поширення інформації можуть бути оскаржені.
  2. Система обліку публічної інформації не може бути віднесена до категорії інформації з обмеженим доступом.
  3. Відповідальна особа несе відповідальність за забезпечення доступу до системи обліку відповідно до Закону.

 Розділ III. Оприлюднення інформації, що знаходиться
у володінні суду

 Відповідальна особа зобов'язана оприлюднювати невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа:

  1. Інформація для оприлюднення на веб-сайті суду передається для оприлюднення із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації відповідальній особі.
  2. Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров'ю та/або майну осіб, і про заходи, що застосовуються у зв'язку з цим.

 Розділ IV. Реєстрація запитів та порядок надання
відповідей на запити

 Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

  1. Письмовий запит подається в довільній формі.
  2. Запит на інформацію має містити:

У разі недотримання зазначених вимог, суд має право відмовити в задоволенні запиту.

  1. Діловодство щодо запитів на інформацію ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається в суді на відповідальну особу.
  2. Усі запити на інформацію, що надійшли до суду, мають реєструватися в день їх надходження в системі електронної реєстрації та в окремому журналі. Конверти, в яких надійшли запити поштою, зберігаються разом із запитом.
  3. Для реєстрації запитів на інформацію на нижньому полі першого аркуша запиту праворуч або на іншому вільному від тексту місці запиту ставиться штамп суду. На відтиску штампа зазначається дата надходження запиту та його реєстраційний індекс.
  4. У разі надходження повторних запитів, їм надається черговий реєстраційний номер, а на верхньому полі запиту праворуч робиться відмітка «повторно».
  5. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подати запит шляхом заповнення відповідної форми, яка розміщена на офіційному веб-сайті суду.
  6. У разі, якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон та надати копію запиту особі, яка його подала.
  7. Після реєстрації запит на інформацію передається голові суду (особі, що виконує обов`язки голови суду), і з його резолюцією - відповідальній особі.
  8. Відповідальна особа готує відповідь на запит на інформацію та подає на підпис голові суду (особі, що виконує обов`язки голови суду). Відповідь на запит на інформацію повинна буди надана в порядку та строки, встановлені Законом.
  9. У разі, якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
  10. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, відповідальна особа може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку необхідно повідомити запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
  11. Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
  12. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
  1. У разі, якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається судом на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
  2. Перелік відомостей, що становлять службову інформацію, затверджується наказом суду та оприлюднюється у встановленому порядку, визначеному цим Положенням.
  3. Порядок надання інформації, створеної під час судового провадження, регламентується Кодексом адміністративного судочинства України, Кодексом України про адміністративні правопорушенняКримінальним процесуальним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України. Доступ учасників справи та осіб, стосовно яких суд вирішив питання про їхні права чи обов'язки, до інформації забезпечується в порядку, встановленому цими кодексами.
  4. Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України"Про запобігання корупції", крім випадків, визначених зазначеним Законом. Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
  5. Усе листування за запитами про надання доступу до публічної інформації здійснюється за підписом голови суду або особи, яка виконує обов`язки голови суду.

 Розділ V. Порядок відмови у задоволенні запитів та
оскарження рішень, дій чи бездіяльності суду

 Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

  1. Відповідь суду про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Якщо суд не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, відповідальна особа зобов'язана направити цей запит належному державному органу з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним державним органом.
  2. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
  1. Рішення, дії чи бездіяльність щодо надання доступу до публічної інформації може бути оскаржено до суду у порядку, передбаченому законодавством.
  2. Запитувач має право оскаржити:
  1. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:
  1. Особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному Законом.
  2. Посадові та службові особи суду не підлягають юридичній відповідальності, незважаючи на порушення своїх обов'язків, за розголошення інформації про правопорушення або відомостей, що стосуються серйозної загрози здоров'ю чи безпеці громадян, довкіллю, якщо особа при цьому керувалася добрими намірами та мали обґрунтоване переконання, що інформація є достовірною, а також містить докази правопорушення або стосується істотної загрози здоров'ю чи безпеці громадян, довкіллю.
  3. У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за своїм характером не є запитом на інформацію, така кореспонденція розглядається за правилами, встановленими Законом.