Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Підволочиського
районного суду
Тернопільської області
від 07.06.2011р. № 19-з
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у Підволочиському районному суді Тернопільської області
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Підволочиському районному суді Тернопільської області (далі – суд) відповідно до вимог Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації».
1.2. Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення суду повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України та Кримінально-процесуального кодексу України.
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства у суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовує і забезпечує керівник апарату суду.
2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність суду
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);
2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті суду;
3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у суді;
5) надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.
Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном канцелярією суду або уповноваженими посадовими особами.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.
3. Надання публічної інформації про діяльність суду
3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується заступником керівника апарату суду відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства».
Порядок взаємодії суду з представниками ЗМІ визначено у додатку 2 до цього Положення.
3.3. Розміщення публічної інформації на веб-сайті суду здійснюється головним спеціалістом з інформаційних технологій суду.
Розміщенню на офіційному веб-сайті суду підлягають:
1) інформація про суд і його діяльність:
– місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номер телефону канцелярії суду;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти Голови суду та його заступника, керівника апарату суду та його заступника;
– графік прийому громадян у суді;
– наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців;
– порядок звернення до суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;
4) графік справ, призначених до розгляду у суді на поточний день;
5) узагальнення судової практики та аналіз даних судової статистики;
6) дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;
7) відомості про види інформації, що знаходяться у володінні суду;
8) звіти, у тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
9) інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.
3.4. Рішення суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.5. У приміщенні для прийому громадян на інформаційному стенді розміщуються:
1) дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в суді на поточний день;
3) реквізити для сплати державного мита (судового збору), витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та реквізитів для сплати вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів;
4) зразок відповідної форми запиту на інформацію;
5) порядок оскарження судових рішень до вищих судових інстанцій;
6) заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання;
7) умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;
8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні у суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіо-технічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, встановлених процесуальним законодавством України.
3.7. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм проектів запиту на інформацію, зразки яких можна отримати в канцелярії суду або роздрукувати на офіційному веб-сайті суду(додатки 3–5 до цього Положення).
Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа канцелярії суду, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Форма електронного запиту на інформацію містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 6 до цього Положення).
4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією суду відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Запити на інформацію реєструються в ДЗС.
4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції канцелярія суду виокремлює запити на інформацію та невідкладно передає їх голові суду.
4.4. Головою суду призначається відповідальний працівник (працівники) за підготовку відповіді на запит.
4.5 Запит на інформацію з резолюцією голови суду опрацьовується у канцелярії в ДЗС (взяття на контроль), після чого невідкладно передається виконавцю (виконавцям).
4.6. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником канцелярії в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію зберігаються в окремій справі «Листування щодо запитів стосовно публічної інформації» згідно із Номенклатурою справ суду.
4.8. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання судом запиту.
4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, керівник апарату за поданням виконавця може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку запитувачу інформації повідомляється не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
4.10. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок, про це не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту до суду повідомляється заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.11. Якщо у запиті разом із проханням надати публічну інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на запит може бути направлено заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у такій відповіді.
5. Порядок надання інформації про діяльність суду
5.1. Відповідь на запит надається головою суду (чи його заступником), керівником апарату суду (чи його заступником).
5.2. Відповідь на запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі коли частина запитуваних відомостей належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є загальнодоступною, надається лише остання.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації у суді.
5.5. Апарат суду має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:
1) він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством України, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) дані, що запитуються, належать до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку за його наявності;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених відповідним Положенням Кабінету Міністрів України та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації.